ערוץ זה הוא ארכיון האתר, השומר את הסיפורים מהאתר הישן של ״חורים ברשת״.

    האם ערוץ 10 ינענע את נענע?

    ב"גלובס" יודעים לספר (הלוגו הנצחי "פרסום ראשון", שמופיע גם כשמדובר בפרסום שני, שלישי ועשירי הוחלף ב"גלובס לפני כולם") כי בשבועות הקרובים צפוי להיחתם ההסכם בין ערוץ 10 לבין נטוויז'ן, על רכישת 49% מנענע. על פי ההסכם, שמתבשל זמן רב, ערוץ 10 ירכוש כ-49% ממניות נענע תמורת כ-11.3 מיליון דולר - רק רבע מהסכום הזה במזומן והשאר בזמן פרסום, חסויות ותכנים. עם 250-350 אלף גולשים ביום, נענע הוא היום האתר הפופולרי החמישי או השישי בארץ (בשורה אחת עם NRG, אחרי MSN, גוגל, ynet ווואלה). השילוש הקדוש שעומד מאחורי האתר, נטוויז'ן-ברק וגלובקול, בבעלות אי די בי של נוחי דנקנר, אף הוא לא הוביל בתחומו, אך המיזוג צפוי לחזק את מעמדה של נטוויז'ן בשוק ספקיות האינטרנט. ערוץ 10 עדיין לא הצליח להתבסס מסחרית, וכבר נאלץ להתמודד עם משבר קשה הפוקד את ענף הטלוויזיה. מצבם של הערוצים המסחריים 2 ו-10 חמור אף יותר מהפלטפורמות הרב ערוציות (יס, הוט), שרוב הכנסותיהן לא מבוססות על פרסום. האם החיבור בין שני השורדים האלה יזניק את נענע לעמדת יתרון בדור הבא של הרשת? אסור לזלזל באפשרות הזו, אך לא כדאי לשכוח שנענע הוכתר בעבר גם כ"פורטל העתידי של חברות הכבלים" ועוד אי אילו תארי סרק. "בנטוויז'ן מקווים כי המיזוג יחזק את נענע בנקודות החלשות שלה מול וואלה - מיתוג הפורטל, שימוש בקרב מבוגרים המעדיפים תכני חדשות ואקטואליה וגישה נוחה לתכנים טלוויזיוניים". איך לומר את זה במילים עדינות, נענע אינו מתחרה בוואלה בשלב זה. "מיתוג הפורטל" - האם אלה מילים מכובסות לתיאור הפיכת נענע בשנים האחרונות לאתר נוער (במיוחד עם רכישת ישראבלוג) וחוסר היכולת שלו לעניין קהלים חדשים, על אף האנשים המוכשרים שעבדו ועובדים באתר, ופיצ'רים כמו נענע מייל (שטוב יותר מהדוא"ל של וואלה)? נענע אינו מוביל היום בשום תחום - לא בחדשות, לא בתכנים, אפילו לא במסחר אלקטרוני. קשה להאמין שערוץ 10 יחולל שינוי. "על-פי הערכות של גורמים המקורבים לעסקה, לא מן הנמנע כי השם "נענע" ישונה, ככל הנראה, ל"נענע 10". מיתוג כזה עשוי להבטיח סופית שנענע יזוהה כאתר של ערוץ 10, לטוב ולרע, ויוותר סופית על השאיפה להפוך לפורטל המוביל. "בערוץ 10 מקווים, כי בכך יצרו פורטל אינטרנטי לתכנים שלהם בהשקעה נמוכה יחסית, ועם הגעה מהירה לקהל משתמשים. בנוסף, זוהי הדרך שלהם למנף תכנים קיימים להחזיר את ההשקעה הכספית בהם גם מפלטפורמות נוספת" בערוץ 10 עשויים לגלות כי פורטל אינטרנט הוא עסק תובעני ומורכב בהרבה מעסקי הטלוויזיה. הם לא יוכלו להסתפק בפירוק התוכנית של אודטה לקטעים בני שלוש דקות או לשדר את תוכנית הבוקר של הערוץ ולקוות שהגולשים כבר יגיעו. >